Vi har venteliste i de fleste af vores grene - og kun få ledige pladser...For at komme i betragtning til en plads, skal du udfylde denne BLANKET...
Vi er en aktiv spejdergruppe, og vi forventer at du/I bidrager aktivt som forælder i vores arrangementer og opgaver.
Du kan skrive dig på venteliste, inden du vil starte i 1.Klampenborg.
Hvis du har tid og lyst til at være hjælpeleder hos os, kan dit barn starte direkte og udenom ventelisten. Du vil være hjælpeleder i samme gren som dit eget barn
Vores optag fra ventelisten afhænger af flere faktorer, så som jævn fordeling af alder, køn, klassetrin, skole, om der er søskende i gruppen mv.
Du får en mail fra os, når vi har en plads til dit barn.
Vores aldersgrænser følger som udgangspunkt klassetrinnene:
- My-Banden: (1,5 - ca 6 år)
- Familiespejd: (4 - 6 år til 0.klasse)
- Mikro: 1. klasse (7-8 år)
- Mini: 2-3. Klasse (8-9 år)
- Junior: 4.-5. klasse (10-11 år)
- Trop: 6.-9. Klasse (12-16 år)
- Klan Kaviar: (16-30 år)
- Senior (Holger Danske): 45+
- Leder: Alle aldre
Der er lige nu venteliste til de fleste grene. Du kan skrive dit barn på VENTELISTE i op til et år inden han/hun er gammel nok til at starte i den ønskede afdeling.
Vi optager primært børn og unge fra Gentofte og Lyngby-Taarbæk kommune.
Kontingentet udgør 1500 kr. om året for alle medlemmer, dog undtaget medlemmer af familiespejd, mikro og My-banden, hvor kontingentet udgør 800 kr årligt (dvs grene, der har møder ca 1 gang pr. måned).
Kontingentet opkræves 1/1 og 1/7 eller ved indmeldelse. Kontingentet opkræves via Medlemsservice.
Ledere, der er godkendt at bestyrelsen, betaler 75 kr. årligt.
Vi har desuden etableret en venneforening ( passivt medlemsskab) for en årlig pris af 150 kr.
Ønsker du at udmelde din spejder bedes du sende en email til 1klampenborggruppe@gmail.com. Udmelding sker af hensyn til den automatiske kontingentopkrævning hvert halve år. Allerede betalt kontingent refunderes ikke ved udmeldelse.
Udmeldelse pga manglende kontingentbetaling/restancer sker dog automatisk efter 3 rykkere og en telefonisk kontakt til medlemmet. Ved evt. fornyet ønske om medlemsskab skal kontingentrestancen for sidste medlemsskab også betales.
Tilskud til kurser
Proceduren for at få tilskud til et kursus er den, at man som spejder skal give sin leder besked om det kursus man gerne vil på, SAMTIDIG med at man tilmelder sig i Medlemsservice og selv betaler for kurset, dvs. man skal IKKE angive 1. Klampenborg som betaler.
Efter kurset skal man aflevere en kopi/foto af sit kursusbevis til sin leder straks når kurset er slut. Herefter betaler gruppen 50% af kursets pris.
Hvis man ikke giver besked i god tid FØR kurset bliver afholdt, ELLER hvis man glemmer at aflevere sit kursusbevis straks efter afholdt kursus, er der intet tilskud og spejderen må selv betale sit kursus 100%.